Årsmöte och föredrag av Charlotte Brogren, generaldirektör för Vinnova

Vi börjar med middag och årsmöte kl 17.30-18. Därefter berättar Charlotte Brogren, generaldirektör för Vinnova, om intressanta projekt som Vinnova stöttar.

Charlotte Brogren är teknologie doktor vid Lunds universitet och har koppling till Västerås där hon bland annat varit chef för ABB Corporate Research, ansvarig för all Automationsverksmhet world wide inom Corporate Research, och slutligen som teknikchef för Robotikverksamheten world wide. Charlotte kommer att berätta för Tekniska föreningen om Vinnovas uppdrag och framtid, hur verket stöttar innovationsverksamheten i Sverige och dessutom om spännande projekt som Vinnova stöttar. Efter föredraget finns det även möjlighet att diskutera framtiden med Charlotte.

Till middag serveras baconlindad kycklingfilé med dragonsås, klyftpotatis samt varma rotsaker. Pris inklusive dryck (lättöl eller vatten) 120 kronor.

Vi räknar med att alla som anmäler sig även önskar middag. Ifall du inte önskar middagen ber vi dig meddela detta till erik.dahlquist@mdh.se i samband med anmälan.

Datum: Torsdagen den 17:e februari 2011

Lokal: Wasakällaren på Vasagatan 26, mittemot Igor

Tid: 17:30

O.S.A senast 15 februari