Den 18e februari träffas vi kl 17.30 nere vid Mimer, ABBs konferenscentrum i T7.

Vi börjar med årsmötesförhandlingar.

Sedan berättar Håkan Nytorp, vVD och ansvarig för ABB Process Automation i Sverige, om förutsättningarna för Process automation i både Sverige och utomlands.

Håkan har en lång erfarenhet av att arbeta internationellt och har bott och arbetat i Singapore i nära 20 år för ABB. Sitauationen är inte alltid så lätt för en svensk att hantera, då kulturen sklijer sig en hel del från den svenska. Detta får vi höra mer om. Dessutom beräattar Håkan om nya trender inom tekniken och marknaderna för ABBs produkter inom Processautomationsområdet.

Avslutningsvis blir det middag och mingel. Det blir Wallenbergare med mos från Stadshusrestaurangen + lättöl + kaffe. Pris 150 kr/person men föreningen bjuder på 50 kr, så netto 100 kr att  betala per person. Betalas på plats, så ta med jämna pengar, tack. OBS, vi måste meddela Restaurangen om hur många som kommer, så vill du ha middag måste anmälan ske senast den 12e februari. Anmälan via "vanliga länken på hemsidan" betyder att du också beställer mat. Om du inte vill ha mat, ska du inte anmäla dig via länken, dvs du kommer till årsmötet utan föranmälan.

Under desserten får vi även höra vad förra årets stipendiater, Eva Fröjd och Anette Hasth från Emausskolan, berättar om sitt arbete att intressera ungdomar för naturvetenskap och teknik.