Kraftpojkarna har byggt en stor solcellspark längs E18 mellan Västerås och Enköping. Vi besöker denna vid detta möte. Men först får vi en introduktion där Bengt Stridh från ABB och MDH presenterar det forskningsprojekt som är kopplat till utvärderingen av solcellsparken och vad Kraftpojkarna gör förutom denna solcellspark. Det blir Christian Tapper, Marknadschef och Magnus Hellberg, VD, som berättar.

Denna introduktion börjar kl 16.00 ute vid Kraftpojkarnas kontor i Nykvarn, i byggnaden till vänster före vattenfallet vid Nykvarn.

Efter introduktionen åker vi tillsammans till solcellsparken och ser på 1 MW-anläggningen. Vi är klara senast kl 18. Det blir ju mörkt ganska tidigt i Oktober.

De som har egen bil att ta med - tacksam om ni kan markera i anmälan efter namn "har bil", så försöker vi samåka.