2017-11-28

2017-09-11
UNIBAP och Artificiell intelligens

Nyhetsarkiv

Stipendierna delas företrädesvis ut till personer verksamma i Västerås med omnejd. Stipendier kan sökas av studenter, lärare, forskarstuderande eller forskare. Dessutom kan lärare som har utmärkt sig som teknikinspiratörer nomineras till stipendier. Normalt stipendiebelopp: 5 000:- för resor och 10 000:- för studier. För en grupp kan andra belopp förekomma. Normalt sker utdelning av stipendier under vår respektive höst. Ansökan skall vara insänd senast 31 mars respektive 30 september.
Stipendierna kan användas till:
- Resekostnader / kursavgifter för enskilda kurser / utbildningar i teknik – ekonomi – språk / mindre forskningsbidrag
  eller för specifika aktiviteter.

Ansökan om stipendium eller nominering av en lärare som utmärkt sig, sändes till föreningens ordförande via mail: erik.dahlquist@mdh.se.

Ansökan om stipendium skall innehålla:
- Ändamål med stipendiet
- Ekonomisk uppställning över väntade kostnader – inkl. egen insats.
- När stipendiet ska användas (tidsperiod)
- Ev. referenser

Stipendiaten ska framträda inför föreningen och redogöra för vunna erfarenheter från stipendieuppdraget. Upparbetade kostnader skall kunna styrkas och redovisas av den sökande.