Program för våren 2013

Nu finns ett terminsprogram för våren 2013!

Utställning på stadsbiblioteket

Tillsammans med Kokpunkten Fastighets AB arrangerar Ångkraftverkets Vänner en utställning på Stadsbiblioteket under perioden den 15 februari till 15 mars 2013.

Föredrag om järnvägen

Industrihistoriska föreningen arrangerar två intressanta föredrag om järnvägen.

Terminsprogram för våren 2011

Nu finns ett färdigt terminsprogram för våren 2011

Ledare

God fortsättning på det nya året – 2011!

Med ett nytt år kommer nya föresatser. För Tekniska föreningen har vi planerat dels ett antal föredrag, dels en del andra aktiviteter.

Nystart tekniska föreningen

Under hösten kommer ett antal spännande och inspirerande föreläsningar med mingel och mat att anordnas. Syftet med dessa är att locka nya medlemmar i verksam ålder.

Först ut att inspirera är äventyraren Renata Chlumska med föredraget "Tekniken i äventyret" den 21/10 kl 18.00 i Aros Congress Center.

Skynda dig att anmäla dig, först till kvarn gäller!

Varmt välkommen!

Ledare

Spännande höst med ödefrågor i vågskålen

Så här efter sommarsemestrar och lite tid att reflektera känns det riktigt spännande och roligt att återvända till vardagen. Speciellt med tanke på vilken spännande höst vi har framför oss.

En bra vår!

Under våren 2009 kommer vi att genomföra ett antal olika aktiviteter. En "skuggstyrelse" med unga medlemmar i åldern 20-40 år skall försöka komma upp med idéer som kan intressera teknikintresserade i denna åldersgrupp. Dessutom kommer vi att delta i arbetet med att försöka få fart i bildandet av ett Science center i Kokpunkten och andra aktiviteter tillsammans med skolorna i Västerås. Föredrag för eleverna och utbildnings- och diskussionsmöten med lärarna planeras.

Ledare

Nu när det nya året har kommit igång

Nu när det nya året har kommit igång, har vi också skapat en ny hemsida till er medlemmar! Till vår hjälp har vi haft Johan Kvarnström på QIP Systems. På vår nya hemsida kan du bland annat läsa om våra kommande arrangemang och anmäla dig till de som intresserar dig. Är du medlem kan du utnyttja vår medlemsmatrikel till att komplettera dina nätverk och du kommer också att kunna se vem som kommer till vilket arrangemang. Klicka dig runt och gör dig bekant med hemsidan, hoppas att den blir till belåtenhet.

Styrelsen vald vid årsmötet i februari 2007

(verksamhetsberättelse)